Sedak Ning, Resepi Paling Mudah Buat Laksa Kuah Gaya Terengganu

Pergi Terengganu, kalau tak pekena laksa Terengganu tak sah weh. Sedap dooh! Laksa Terengganu agak berbeza dengan laksa yang selalu kita makan. Rasanya yang sedikit berlemak buatkan yang makan tu nak bertambah-tambah pinggannya.  Nak buat dia tak susah pun sebab guna bahan-bahan yang senang nak jumpa. Okey, jom sis nak share resepi masakan Malaysia kuah […]

Resepi Ayam Ala Korea, Gerenti Sedap

Makan sambil layan K-drama memang syiokkk. Sekarang ni kan tengah in trend menu makanan Korea. Paling femes mestilah ayam korea pedas tu. Tapi tak dinafikan, harga untuk menu ayam Korea ni boleh tahan jugak. Nak makan, tak boleh selalu. Jadi, solusinya apa kata buat sendiri je dekat rumah? Masak mudah dan cepat dengan resepi mudah […]

Resepi Ayam Masak Halia Gaya Che Nom Paling Senang

Sedapnya. Nama je ayam masak halia, tapi tak terasa sangat pun halianya. ;p Menu ayam masak halia memang jadi kegemaran ramai. Walaupun ada yang tak suka sebab halia tu ada rasa pedas pedas tapi bila buat menu ayam masak halia memang sedap dan sangat menyelerakan. Jom tengok macam mana Che Nom masak ayam masak halia […]

Resepi Bihun Kung Foo Paling Senang & Sedap

Sedapnya bihun kung foo. Hirup kuah je pun dah onzzz. Musim hujan ni mesti tekak sentiasa nak cari makanan yang berkuah kan? Hirup kuah panas masa badan tengah sejuk memang satu nikmat yang tak terkatalah… Sempena dengan musim hujan ni, sis nak share sikit dengan uols satu resepi mudah (sangat mudah) yang boleh korang cuba […]

Resepi Menu Lengkap Set Ayam Mandy

Nasi mandy ni seronok kalau makan ramai-ramai. Rasa ukhuwah kuat. Dekat Malaysia, menu ayam mandy antara salah satu menu dari Yaman yang jadi kegemaran rakyat Malaysia. Sebab lengkap semua nutrisi, sihat dan sangat puas dimakan. Paling nikmat bila makan ramai-ramai, terasa keakrabannya dengan makan nasi mandy ni. Jadi hari ni sis nak share satu resepi […]

Rasa Manis Manis Masam, Resepi Kek Belimbing Buluh Paling Rare

Rasa dia tak masam sangat, tapi manis manis gitu. Sedapnya, kecur air liur!  Sebut je buah belimbing buluh memang tak terfikir kan yang buah ni boleh dijadikan sebagai kek. Ye uols, sis pun tak caya. Selalu belimbing buloh ni sis letak dalam gulai je untuk penambah rasa masam natural gitu. Tapi ada orang share resepi […]

Resepi Ayam Bakar Air Fryer Guna 2 Bahan Je Dah Sedap

Ayam panggang selalu jadi penyelamat kalau dah tak tahu nak masak apa.  Bila dah lama sangat duduk rumah ni, masalah dia satu je, hari-hari masak sampai dah tak tahulah nak masak apa untuk keluarga. Betul tak? Walaupun sebenarnya boleh kata berjuta resepi dalam dunia ni boleh cuba, tapi masih lagi tak tahu nak masak apa. […]

Memang Kena Cuba, Resepi Asam Pedas Daging Tetel Paling Mengancam

Tengok gambo pun dah kecur ualls. Haih, memang menggoda betul lah! Kalau orang bukan Melaka, mesti dorang ingat asam pedas ni hanya boleh guna bila nak masak ikan je. Tapi tak ramai yang tahu sebenarnya asam pedas ni boleh jugak kalau korang nak buat guna daging tetel.  Kredit: Cookpad Hasilnya memang takjub betul sebab rasa […]

Resepi & Tips Buat Creampuff Gebu Gebas Paling Senang

Makan sejuk-sejuk memang layan habislah creampuff ni. Cakap je pasal creampuff memang terbayang keenakannya. Dengan kulit luar yang lembut, ditambah pula dengan filling yang gebu, memang setiap gigitan tu nikmat betul. Ramai yang fikir nak buat creampuff ni susah. Korang tahu tak, dia jadi susah bila korang derhaka dengan resepi je. Kalau korang ikut resepi […]